the pearl of africa, the land of joy

we are happy to be ugandanese!
 
så sjunger ungarna i min favvolåt. den är min favvo för att alla älskar å sjunga å dansa till den, de riktigt lyser om dom. å så fattar ja texten, också en fördel!
 
trodde aldrig de första dagarna (då var ja i chockillstånd), men jag kommer sakna den där skolan. några personer lite extra såklart, men bara omgivningen (dom har verkligen världens finaste skolgård) och stämningen. meen, jag kommer inte sakna den skumpiga entimmesfärden med boda boda varje dag som blir sjukt läskig när det har regnat. å jag känner mig liksom nöjd ändå, jag har fått ut det jag ville, både med intervjuerna och allt annat jag ville uppleva. men samtidigt är det först nu man börjar lära känna lärarna och barnen ordentligt. så fredag blir nog ändå en sorglig dag! men spännande också eftersom skolan har bjudit in diverse viktiga personer + föräldrar den dagen och barnen ska ha massa uppträdanden som jag ser fram emot sjukt mycket. så kommer jag säkert få hålla tal också...
 
nu känner jag mig redo å visa lite bilder på fattiga barn för er. fast dom är ju så mycke mer än så såklart, dom är väldigt happy to be ugandanese till exempel :)
 
vet inte varför riktigt men jag blev lite kär i den där gulliga killen. hon bakom är en riktig linslus!
 
lektion om sanitation med en av mina favvolärare. ni vet en sån där go tant som alla barn älskar..
 
barna är sjuukt faschinerade av kameran å dom fattar inte hur dom på ena sidan (genom linsen) kommer fram på den andra (skärmen). därför gick dom framför hela tiden :D
 
min bästa kompis på skolan, Cristopher.
 
muzungo med fina barn
 
 
såhär ser kaffebär ut
 
jag fick hjälpa till å måla skyltar på skolan å dom tyckte jag var en riktig artist...
 
repitition inför fredag men traditionella danskläderna
 
alla - peka på Uganda!
 
 

Kommentarer
Postat av: Janine

Åhhh så kul o se bilder av dig och där du är :-) Då känns du helt plötsligt så himla långt borta ändå. Äsch men nej. Kul.

2013-10-24 @ 20:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0