PMS

Igår var den typ sämsta förmiddagen, riktigt deppigt. längtade massa hem (berodde nog mycket på att jag sov asdåligt på natten eftersom jag lös med ficklampa & kollade efter löss å det kändes som det kliade hela tiden). så hade jag typ feber också, det var faktiskt väldigt synd om mig då!
Men sen på eftermiddagen tog Agripina med med ut i hennes "garden" = hennes farm, med mycket olika odlingar. Det var så himla vackert så jag blev helt lycklig! (totalvändning i humöret) Det där bara måste Susanna få se när hon kommer tänkte jag också :) Vi kollade in eclipsen som var igår också, fast det var alldeles för molnigt, och så fick jag mig även en rundtur i "the village" = några få hus utspridda mitt bland allt grönt. Skitbra eftermiddag! Och kvällen blev också jättebra. Vi satt i vardagsrummet och åt middag samtidigt som vi lyssnade på uganda-musik med tillhörande videos, sjukt spännande. Och vi dansade till och med lite :)
 
 
 
 
 
Idag har jag computer day här på skolan, å jag har redan transkriberat en intervju. men jag ska hinna med minst en till + lite uppsatsskrivande.Idag är det nämligen ingen vanlig skoldag med undervisning, för primary 7 har slutprov både idag och imorn. och jag blev faktiskt jätteglad imorse när jag kollade på dom innan dom skulle marschera in till klassrummen för å börja provet (bilden ovanför). Dom bad som vanligt å sjöng lite sånger. Men dom vuxna som organiserade provet var väldigt peppiga mot eleverna å sa att dom bara var där för att hjälpa dom, dom behöver inte oroa sig å allt sånt.. Det var väldigt fint å höra faktiskt. Hoppas det går bra för dom allihop, men det brukar det tydligen göra på den här skolan, så det är ju bra :) Så dom slipper gå om hela året stackarna. Så jag håller tummarna för dom idag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0