in the real village

ja nu har jag varit på skola nr 2 i en vecka. stor skillnad på skolorna, den här är mycket större (900 + elever) och alla har skor och dom allra flesta en (hel) skoluniform.
det var lättare att lära känna både lärare och elever ockå, barnen är inte lika rädda för mig på dne här skolan, utan kommer till och med fram och pratar. så det är väldigt skönt!
jag har redan gjort klart alla mina intervjuer, så nu ska dom (bara) transkriberas! men det känns bra, jag vet att jag kommer ha bra resultat med mig hem :)
så bor jag sen i tisdags hemma hos head mistress på skolan. det är lite läskigt men mest spännande. men mobilnätet är för dåligt för att kunna använda mitt mobila internet som jag har köpt, lite surt.
det är ju ingen lyx precis, inget varmvatten i duschen så jag får varmt vatten i en termos som jag blandar med kallt å häller över mig. och jag har några slags löss i den andra sängen som jag inte sover i (hoppas dom inte hinner sprida sig på två veckor!!). viktor googlade fram massa hemskt om bed bugs så nu känns det som det kliar överallt! men Lenke tror att det är vanliga löss. om det nu är bättre.
iaf så känner jag mig jättevälkommen ute hos rektorn in the real village som hon själv säger. och jag får massa mat, hon försöker proppa i mig mer än jag orkar!
idag har jag haft heldag på Plot 99, min favvoresturang. å jag har skypat med både mamma, viktor, jani å snart syrran + ida. så jag känner mig väldigt nöjd!
 
Skolan
 
Barnen jobbar i skolans trädgård
 
Jag och rektorn utanför hennes hus där jag bor
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0