att bestämma sig

åh va länge ja bara har snackat om de här, hur länge ja har tänkt att jo de vore ju det enda rätta.
men sen handlar det bara om att bestämma sig!
ja har ätit mycke veggomat innan men den är ändå en stor omställning till noll kött. kommer ta det lite lugnt med att vänja alla runt omkring å vet inte riktigt helt hur ja ska göra med fisken.. vilt kommer ja nog oxå äta. så tror inte ja kommer kalla mig vegetarian, ja äter ju trots allt endel djur. (men jag känner just nu att det finns olika sätt djur kan dö på, jag tycker inte massuppfödning för slakt är ok tex)
iaf blir det inget mer kyckling, ko och gris. slutt!
så nu har ja skrivit de, nu måste jag följa det också, bra sporre.

två anledningar:
1. vad har jag för rätt att sätta mig över djurens rätt till ett hederligt liv för att ja tycker kött är gott?
nej ingen. ja älskar djur å vill att dom ska må bra.
2. vi överkonsumerar nåt sjukt, livsmedelsindustrin och framförallt köttindustrin är största miljöboven!
jag älskar våran natur och vill ha den kvar.

egentligen enkelt för mig. dumt att det ska ta 23 år innan man inser vad man håller på med.
lättaste sättet att påverka är nog att bestämma över sig själv.
valet du gör kan sen förhoppningsvis påverka andra. det har alla dom ja känner gjort mot mig iaf.
på en livstid kan man rädda flera tusen sånna här gosisar..

Kommentarer
Postat av: Jossan

Åh, Ellinor! Gud vad bra!! Nu är det bara typ jag som är äcklet kvar.. ÄT BRA OCH ORDENTLIGT SÅ DU INTE BLIR SJUK SOM JAG! För då är det svårt att gå tillbaka till veggolivet tyvärr! Puss <3

2011-09-27 @ 09:35:29
URL: http://sarahjosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0