uppsala och oslo..

nu har ja nyss kommit hem från norge och väntar på att mor&far ska komma hem, och dom har med sig pizza åt mig!!
var ju i uppsala å hälsade på syrran och jonatan. dom hade underbart mysigt i sin lägenhet, som egentligen är en del av ett torp, som ligger mitt i flogsta (ställe där alla studenterna bor i gråa höghus). vi hade asmysigt, johanna maria&henrik jag och värdparet. gjorde stan, partajade lite, promenerade och åt gott. ja ville inte riktigt åka hem och dom tyckte nog de va tomt när vi åkte :)
stannade till i estocolmo och blev stylade och fotograferade av otrevliga stureplansfolk, fotografen va den enda som var proffsig. svindyrt å köpa korten men ja köpte några iaf, ja vet ju att ja garanterat aldrig kmr göra nåt sånt där igen. jaja vi blev jävligt fina iaf (det händer saker med smink å bra fotoljus) och jag betalade ju inget för själva grejen, annars hade de kostat 829, då hade ja vart grinig!
sen va ja hemma två nätter innan vi åkte till oslo. sov hos snälla moster maggan och blev ompysslade när vi väl kom hem efter att ha gått typ hundra mil, ja nästan.
sara som vi ska bo med var jättegullig och lugn så de blir asbra.
vi fixade iaf norskt personnr, lämnade in lite cv, kollade på två lägenheter å gick till bemanningsföretag. en av lägenheterna vill vi sååå gärna ha. så ge mig jobb nu tack?! men ja, vi ska väl dit snart igen å ha möte med bamanningsföretag osv, just nu vill ja bara landa hemma. träffade gulleemelie också, som tog oss med ner till hamnen och där var det jäättefint.
mitt intryck av oslo blev iaf
stooort, svårt att hitta, jättefint, en stad jag absolut skulle tänka mig att bo i!

imorn ska markus ha fest, lite good all days feeling. folk som kmr hem å sådär, iiiiih de blir skoooj


Kommentarer
Postat av: sanna

heej gumman. faan vad jag saknar dig när jag läser. och det var inte ens längsesen vi sågs, hur ska det här gå? jag kommer ju i alla fall på fredag! mys det ska bli att komma hem. kraaaaam

2008-09-21 @ 16:13:50
URL: http://tuttaniss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0