barnehage

nu har ja fått jobb :) på dagis (barnehage på norska). de ligger 45 min utanför oslo så ja får pendla varje dag men jobbet verkar så himla bra så de blir nog bra ändå.
de är 7-8 st barn som jag och en till har hand om, och dom är pyttiga, 1-3 år. den tjejen ja ska jobba med verkar jättebra också. ja börjar på tisda, så de blir en intensiv helg hemma nu. lite jobbigt känns de att åka härifrån lagom till vissa av har lov, å ja hade kunnat umgåtts hur mycke som helst, menmen. de är ju de här ja vill. tjäna pengar, och att de dessutom är ett jobb som jag tycker är kul är ju faktiskt riktigt bra.
så nu behöver vi bara en lägenhet. får förhoppningsvis bo hos sara så länge (annars vet ja inte vad ja gör) och nästa vecka ska ja kolla på tre lghter iaf, så nån av dom ska vi bara ha.
de är inte så himla lajbans å bo på en luftmadrass så ja vill ha en lght nunu. de måste fixa sig.
har ju jobat i fyra dagar på Rimi, mattaffär, som ja kommer kunna ha som extrajobb sen, men ja får se hur ja gör med de. om ja orkar.
dagiset har iaf stängt från 23 dec-1 jan och 23:e är ju en tisda så de kanske är ledigt månda med? isf kan ja komma hem på fredan innan redan. hoppahoppas. julen ska va hemma, och så lång som möjligt helst.

ikväll ska johanna firas med goda vänner, ska bli underbart. imorn blire nog frullefika men brudarna, sen fira farmor å sen mysa med familjen hela kvällen. på månda åker ja igen..

snart ska ja hämta syster på busst, ska bli underbart å krama henne igen. de ska ja göra hela helgen.
hare braa


Kommentarer
Postat av: emelie

oh grattis till nya jobbet ellebelle! jag visste väl att det skulle ordna sig tillslut :D hoppas det löser sig med lägenheter relativt snabbt också! puss

2008-10-27 @ 11:27:02
URL: http://pikkadoll.blogg.se/
Postat av: Sandra

Wiie, jag ar sa glad for dig! Varsta bra jobbet verkar du ju dessutom fatt. Barn kan faktiskt vara underbara, och aven om de inte ar det, sa ar det jakligt givande att spndera mycket tid med dem! Ah vad kul for dig verkligen1 Maste komma och halsa pa. Det ar ju faktiskt konstigt att jag inte varit dar an, med tanke pa hur nara vi bor (okej, nu ar jag fan langt ifran allting.. hah).



Massa pussar!

2008-10-27 @ 18:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0