sagan om ringen och farja genom fjordarna

jag far be om ursakt for foregaende inlagg, jag var lite upprord just da. jag var radd att vi inte skulle kunna ta oss ner till ushuaia och pingvinerna och allt de dar vi vill gora!
men det fixade sig. vi tar en farja genom fjordarna, och sista biten i havet, ner till puerto natales fran puerto montt. turen tar 4 dagar och kostar skjortan men det var enda sattet vi kunde ta oss ner pa verkar det som. det kommer nog vara vacker natur och en upplevelse sjalv batturen ocksa. tydligen blir nastan alla sjosjuka, vi far verkligen hoppas jag slipper det!

nu ar vi pa chiloe en ogrupp, staden heter castro. det regnar regnar och regnar. har gjort det i fyra dagar nu..
bor pa ett jattemysigt hostel med oppen brasa och mystant. vi var ute i kanske en timme forut och blev dyngsura och kalla, sa nu sitter vi framfor brasan :)

annars har jag sen sist spenderat en natt i en nationalpark nara pucon. nationalparken bestod av skog och sjoar. skogen sag ut som i sagan om ringen, det var sa vackert! traden var stooora, en meter i diameter och hostloven fick skogen att spraka i farger. vattnet i sjon var kristallklart, man kunde se allt pa botten!! dessutom var det heeelt tyst och vi var ensamma i princip. jag kande mig sa lycklig och harmonisk nar jag gick omkring dar. jag hor nog hemma i skogen!
vi vandrade en hel dag, med bara 1,5 apple och nagra jordnotter i magen. vi tog inte med nagon frukost for vi trodde vi kunde kopa, men det gick inte. sa vi kunde inte vandra till alla sjoarna, men vi gick iaf over 2 mil.

ringde hem och grattade pappsen idag! men det ar ju bara 35, nej just de 30 var det ju ;)
pratade med hela familjen minus systeryster saklart. det var jatteskont och prata med dom! saknar er.
ringde mormor ocksa, hon blev sa himla glad. det var jatteskont, saknar henne och morfar med..
apropa mormor, jess har foresten lart mig att sticka igen! sa nu haller jag pa med en halsduk, jag ar riktigt stolt an sa lange faktiskt. nat att pyssla med pa baten ocksa ^^

horde att moster yvonne laser! vad roligt!

dee va allt for denna gangen, som i honkeytonkey

Kommentarer
Postat av: malin

spännande med båtresan, ni får säkert se en massa som ni missat om ni rest på annat sätt!!
kul också att du lärt dig sticka (igen?^^), kanske kan behövas nu när haft det så blött och kallt, precis som vi!

vad häftigt med nationalparken, det är ju så sjukt fint så man dör när det är sådär orört! men lite fler bilder skulle ju inte skada?:P vet ju att det kan vara sjukt sega internet å så, men iaf...

vad händer här hemma då:
-jag ska ut i k-stad på lördag ,med petra och johanna
-imorgon får vi se om charlotte hamnar i finalen, då är det eurovision semifinal 2
-jag har kommit i kontakt med en snubbe som behöver nån som sjunger in stämmor när hans band spelar in sina låtar. det är ett metal-band från eskilstuna, och han som frågade mig hörde mig idag när vi sjöng me vokalens. på en Allsångkväll (hans tyckte jag hade den vackraste röst han hört!). Får se vad det blir av det!
-Jag börjar jobba på måndag

Det var allt för denna gången ^^
Hade bäst! Puss&Kram

2008-05-21 @ 22:54:19
Postat av: Eva (Jonatans mamma)

Tusen tack för vykort Ellinor! Det var jätteroligt att få, snällt att du tänker på oss. Jon och Suss har ännu inte skickat nåt kort så du leder med 1-0!

Hoppas verkligen få se dig här i sommar! Du får ta med dig ett gäng och komma och paddla, Björn ska starta kajakuthyrning och har köpt in ett helt lass med kajaker! Jag räknar med att du kommer och har lite bildvisning! Du har väl hur mycket spännande som helst att berätta, ett sånt fantastiskt äventyr du är ute på. Sköt om dig!
kramar, Eva

2008-05-23 @ 18:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0