missade vulkanen

ingen vulkan traffade mig foresten, lugn i vulkanen. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2395187.ab
det var meningn att vi skulle besoka chaiten, men den staden ar tom pa folk nu och dte gar inte, synd.
igar horde vi att dom kan se roken i sydafrika, ja sager bara the power of nature.

nu sitter jag i en liten mysig stuga i pucon, vi kom igar. det ar ett trahus (norrut ar alla hus i betong) sa det knakar nar man gar overallt. dessutom har vi tval pa toan, varma duschar, fritt internet och kabeltv! och sa ar det relativt billigt ocksa, rena dromstallet. synd att vi bara stannar tva natter..

foten och magen kranglar inget mer foresten. foten var nog bara en strackningen tror ja.

innan vi motte upp alex i santiago korsade vi gransen till argentina och spenderade nagra dagar i mendoza som ar kant for sina vingardar. dar gjorde vi den beromda vinturen genom vingardarna, besokte sjalva vinfabriken och provsmakade. sist stannade vi till vid ett stalle dar dom gjorde olivolja, dar gjorde dom aven choklad. lyckan var gjord nar vi fick provsmaka choklad! men vi nojde oss inte med det, vi kopte 200 g extra som vi at upp samma kvall, vi ar hopplosa.

nar vi kom tillbaka till santiago traffade vi alex (jess kompis fran college) och besokte en marknad som var ganska speciell. valdigt turistig men anda liten och mysig. kopte inget, allt var sa dyrt. men det basta var (egentligen det samsta) att dom salde valpar och kattungar. gissa vem som fastnade dar???

efter nagra dagar i santiago drog vi vidare till santa cruz, sov pa ett dyrt hostel med otrevliga agare. men vi besokte iaf en till vingard som lag mitt i stan (stan var inte sa stor hehe) och den var den finaste hittils. dom hade gott vitt vin ocksa!

nasta stopp var chillan. vi kom fram mitt i natten, hade inte bokat nat, men dyker upp pa ett stalle som lat bra och billigt i boken. tanten som hade stallet var den sotaste, hon hade gjort i ordning te och macka till oss nar vi kom fram. dessutom fick vi agg och ost till frukost, gu vilken lyx! nar frukost ingar bestar den oftast av brod, smor, mamelad och te/kaffe, ingen hojdare.
i chillan hade dom en jattebra marknad, jag kopte ett par orhangen och en scarf. dessutom handlade vi en pase/vaska som vi kan ha gronsaker i och maassa gronsaker saklart. vi ater sallad valdigt ofta, sa vi sparar mycket pengar om vi kan handla pe en san utemarknad och mycket pa en gang som vi kan bara med oss fran stalle till stalle.

idag ska vi antingen aka pa waterrafting igen, eller vandra nagon led sa vi far traska i naturen, antligen, vi har langtat sa.

jag haller med alla andra, kul med kommentarer!!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fyfan. Tror nastan jag ska ge upp skrikiga ungar, och bege mig ner till djungeln istallet. Haha.
Ska ocksa testa drafting snart tror jag, vi har pratat lite pa det. Ar det sa kul som alla sager?

Var radd om dig och upplev sa mycket du kan vannen

2008-05-13 @ 19:05:18
Postat av: Eva (Jonatans mamma)

Vilka fina bilder, Ellinor! Jätteroligt att se. Fortsätt ha det gott, sköt om dig! kram, Eva

2008-05-13 @ 21:27:34
Postat av: malin

Hello darling!

Fiiina bilder var det, häftigt att landskapet är så anorlunda från plats till plats!
Känns lite som att det kanske var bäst att ni inte hittade några anacondor därute i djungeln, men vad vet jag... ^^

Härhemma har det faktiskt hänt lite (kors i taket).
Emelie och Alex flyttar till Oslo och Norge på fredag, har fått en lägenhet där och ska hård-söka jobb. Jag har fått bekräftat att jag får sommarjobb på HL, börjar 4-skifta den 26 maj (kommer ju garanterat jobba e.m när Putte är, fan.)
Och det bästa av allt, jag har kommit in på Ölands musikteaterskola! Så i mitten av augusti drar jag dit och bosätter mig :P
Tänkte liksom informera lite, misstänker att du kanske inte har tid att läsa alla bloggar :)

Hade bäst nu och ta hand om varandra!

Pussar&Kramar

2008-05-13 @ 22:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0