oken, paradis och storstad

lamnade san pedro och varldens torraste oken, tom torrare an sahara for nagra dagar sen. dar sag jag saltflats och haftiga rockformationer och annat haftigt. bilder kommer snart jag lovar..
darefter blev det kusten och caldera som var ett paradis, blatt genomskinligt vatten och vit sand, precis som alla har det i thailand skulle jag tro. det var vackert. synd bara att det var alldeles for kallt, snorklade lite en dag och sag en krabba. nasta dag plockade vi snackskal hela eftermiddagen. sista brannan, nu kommer vi baa bli vitare och vitare, buhuu.
nu ar vi i santiago, blir mendoza och vingardar imorgon, den beromda biketouren duvet mamsen!
just nu ar jag trott pa min fot, den ar svullen och fjantar sig. inget farligt jag maste bara whina lite.
det ar svindyrt har i chile, vi har bada lite pengaangest just nu. igar hade vi nagon slags panikattack och at en middag for 30 dollar, valdigt logiskt. 

annars borjar jag lata som en amerikan, mycket oroande..
har funderat pa min framtid. sahar ar det tankt
- komma hem och jobba pa tc tva manader cirkus, sa att jag kan umgas med alla i sommar
- kopa en laptop for pengarna jag far tillbaka pa skatten, wuhuuu
- jobba i norge sept, okt, nov. vem vill folja med, elin johanna fragetecken, vet inte hur man gor de pa det har tangentbordet..
- komma hem over jul, kanske jobba lite
- resa igen efter jul, tva eller tre manader. indien, vad sager du johanna
- kanske jobba nagra manader till i norge
- spendera sommarn hemma jobba i kga
- universitet till hosten, nu storknar ni vaa. helst vill jag ga ett program med sant dar utbyte utomlands eller vad man sager,  far aldrig nog av att resa.

det ar min plan! kanns bra att ha en tillslut
jaja, bilder kommer snaaart

Kommentarer
Postat av: Elin

Oooh ! baby !
Saknar dig !
hoppar du bleknar så jag är brunare än dig när du kommer hem :p

PUSS !

2008-04-30 @ 22:39:20
URL: http://pepplas.blogspot.com
Postat av: malin

jag har också pengaångest!!!
Har bokat tåg till olika delar av sverige för ca 1500 kr den här veckan, INTE SÅ KUL! túr att man är så bortskämd så att mamma å pappa bidrar lite med cash :)

hoppas foten blir bättre snart, inte kul att resa runt och inte vara helt frisk :/

pussar&kramar

2008-05-01 @ 16:40:06
Postat av: Eva (Jonatans mamma)

Hej Ellinor! Äntligen har jag
fått rätt adress av våra förvirrade, men go´a, thailand-vänner, så jag kan läsa om dina äventyr. Så härligt och spännande du verkar ha det! Sydamerika har jag alltid drömt om, det får väl bli en pensionärsresa så småningom :-) Inte roligt med en krånglande fot, hoppas den blivit bättre nu. Ha det fortsatt jättebra! Sköt om dig!
kram, Eva

2008-05-05 @ 21:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0